19 februari 2007

14 lag i elitserien

Självklart ska dom utöka elitserien direkt istället för att söla med det i 5 år, därför jag tycker som jag gör beror stor del på att Sirius skulle kunna gå upp direkt men om vi skulle bortse från det så skulle nog ändå tycka som jag gör. Tänk er va skönt att slippa sitta och vänta i tre veckor på att man ska kunna se en hemma match, och vem orkar vänta ett år till. Men jag förstår dom som tycker vi ska vänta ett år, det kan verka lite drasstigt att bestämma det när klubbarna har spelat klart serien det kan ju förstöra ett lags taktik helt och hålet. Men om det blir 14 lag så måste man ju höja kraven, te.x att alla lag måste spela i en alla som rymmer mer än 1000 personer och att ett lag ska ha tillrekligt hög servic på matcherna så inte motsåndarna kommer dit och ska hjälpa till att sätta upp sarien det ska vara fixat långt innan match start. Jönköping tycker jag verkar ha lite dålig servic elektroniken verka knapp aldrig funka och hallen verka inte specielt lokande, dom borde bygga en ny hall som kanske skulle rymma 2000 det skulle defenetift behövas. Jag gillar Helsingborgs idé att bygga en arena som rymmer 6000 skulle defenetift höja innebandyn en klass till.

Så vad tycker ni ???

//Lowe

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida